Žieminės padangos ir jų mitai

Vasarinės ar žieminės padangos ir jų pirkimas – svarbus įvykis automobilių entuziasto gyvenime. Tai paaiškinama ne tik gana stipriu smūgiu vairuotojo biudžetui, bet ir tuo, kad žieminės padangos yra raktas į ramybę kelyje.

Labai dažnai pirkdami automobilius entuziastai manipuliuoja daugybe teiginių, kurie, jų manymu, turi kažkokią vertę. Kai kurios iš šių tezių yra tikrai labai svarbios, tačiau daugelis yra grynos pasakos, dažniausi mitai žieminės padangos atžvilgiu. Mes nesigilinsime į dažniausiai užduodamus klausimus, tačiau nagrinėsime žieminės padangos mitus.

Mitas Nr. 1. Vairavimo patirtis yra svarbiau nei padangų kokybė

Ne visai mitas, nes vairavimas yra tikrai svarbus. Tačiau kad ir koks patyręs būtų vairuotojas, jis niekada negalės važiuoti plikomis padangomis ant ledo neprarasdamas nė vienos nervinės ląstelės, kadangi ant ledo labai reikalingos yra žieminės padangos. Šis, iš pirmo žvilgsnio, kvailas mitas dažnai sklando tarp mūsų klientų, todėl JALA.LT specialistai primygtinai rekomenduoja pirkti geras žieminės padangas atsižvelgiant į kelis paprastus veiksnius :

  • Sezoniškumą;
  • Padangų specifiką (visureigis, kelias, bekelė);
  • Prekės ženklą;
  • Modelį;
  • Apžvalgas apie padangas.

Mitas Nr. 2. Keturiais ratais varomam automobiliui žieminės padangos nereikalingos

Ne ne ir dar kartą ne, žieminės padangos reikalingos visiems automobiliams. Fizikos dėsniai visiems vienodi. Visais ratais varomi automobiliai su universaliomis padangomis žiemą yra tikrai geresni už įprastas vasarines padangas, tačiau jie nesuteikia tokių važiavimo savybių kaip ir visais ratais varomi automobiliai kurių padangų tipas yra žieminės padangos. Tai ypač pasakytina apie stabilumo ir stabdymo indikatorius, kuriuos suteikia žieminės padangos. Todėl automobiliui su visais varančiaisiais ratais rekomenduojamos bent universalios padangos, tačiau geriau rinktis žieminės padangos tipo padangas. 

Mitas Nr. 3. Europoje yra uždraustos žieminės padangos

Labai juokingas mitas, turint omenyje, kad jį nesunku patikrinti. Vienintelis dalykas, kuris yra draudžiamas daugelyje Europos šalių, yra žieminės padangos su dygliais. Jie draudžiami dėl nenaudingumo, nes kelio danga šiose šalyse visada yra geros būklės, o žieminės padangos dažnu atveju gadina kelio dangą. Tačiau daugelyje šalių draudžiamos žieminės padangos su dygliais nereiškia, kad draudžiamos visur.

Kalbant apie nedygliuotas žieminės padangas, galime pasakyti, kad daugelyje šalių tai nėra privaloma, tai tiesa, tačiau tai taip pat nėra draudžiama.

Mitas Nr. 4. Žiemą geriau važiuoti plačia padanga

Taip pat melagingas teiginys. Buvo atlikta daug bandymų, kurie rodo, kad plačios žieminės padangos negarantuoja geresnio važiavimo ant sniego, tuo labiau ant ledo. Ledas yra kita istorija, nes čia svarbesni dygliai. Tačiau kalbant apie paprastas nedygliuotas žieminės padangas, dauguma bandymų šios tezės nepatvirtina, nes automobilis pradeda puikiai leistis. Toks mitas grindžiamas vien psichologiniais vairuotojo jausmais, nes jam atrodo, kad su plačiomis padangomis jis gauna didelį kontaktinį plotą ir atitinkamai geresnę sukibimo kokybę.

Daugiau informacijos apie siauras ir plačias padangas galite rasti JALA.LT puslapyje.

Mitas Nr. 5. Žieminės padangos gali būti naudojamos kartu su vasarinėmis padangomis

Labai didelė klaida, kadangi žieminės padangos negali būti naudojamos su vasarinėmis padangomis, nes tokiu atveju kontrolės praradimo rizika nemažėja, o kai kuriais vertinimais net didėja. Žieminės padangos uždėtos ant galinės ašies – posūkiuose bus didelis dreifas, priekyje – pasiruoškite labai atsargiai važiuoti, nes dreifas tokiu atveju bus įprastas dalykas. Jei neturite pakankamai pinigų, žieminės padangos turi būti ant visų keturių ratų, nemaišykite jų su vasarinėmis padangomis.

Mitas Nr. 6. Žieminės padangos vasarą yra saugios

Labai keista tezė, kadangi žieminės padangos vasarą ne visada yra saugios. Pirma, žieminės padangos vasarą nėra pats geriausias pasirinkimas, nes tokia guma akimirksniu nusitrins, ekonomiškai neapsimoka. Antra, žieminės padangos važiavimo savybės aukštesnėje nei nulio temperatūroje yra labai vidutiniškos. Mes paaiškiname. Žieminės padangos nuo vasarinių skiriasi ne tik protektoriaus raštu ir struktūra. Pagrindinis žieminės padangos ir vasarinės padangos skirtumas  yra gumos mišinys. Kadangi žieminės padangos turėtų atlaikyti minimalią temperatūrą, gamintojai jas gamina minkštas, suteikdami joms atsparumą šalčiui. Bet šis minkštumas išsaugomas net esant teigiamai temperatūrai, todėl vasarą žieminės padangos tiesiog turi mažesnį sukibimo koeficientą. 

Mitas Nr. 7. Ant sauso grindinio dygliai iškris

Taip ir ne. Taip – ​​ant pigios gumos jie tikrai išskris, kadangi dygliuotos žieminės padangos yra pritaikytos žiemai. Bet jei žieminės padangos tikrai kokybiškos, tada ši tikimybė yra sumažinta. Smeigių iškritimas paprastai yra natūralus procesas, tačiau geros gumos žieminės padangos tai vyksta etapais, o blogos gumos smeigės iškrenta po 1-2 mėnesių. 

Mūsų JALA.LT specialistų patarimas žiema naudoti žieminės padangos tipo padangas ir taip nerizikuoti savo sveikata ar net gyvybe.