„Normalus fizinio kūno darbas priklauso nuo oro, maitinimosi, pusiausvyros tarp aktyvumo bei poilsio ir proto būklės“, – sako daktarai bei ragina nepamiršti nuolat judėti bei aktyviai leisti laiką. Tad, ką daryti, jog ir žiemą būtumėte aktyvūs ir išliktumėte žvalūs?

Kodėl svarbus fizinis aktyvumas?

Fizinis aktyvumas – labai svarbus kiekvienam žmogui, nes leidžia aprūpinti visas organizmo sistemas atitinkamu deguonies ir kitų medžiagų kiekiu. Taip pat padeda pašalinti anglies dvideginį ir kitus toksinus. Kuo daugiau deguonies įkvepia žmogus, tuo daugiau jo patenka į kraują ir tuomet – kitus organus.

Judėdami mes geriname širdies veiklą ir kvėpavimo sistemos būklę, kraujo cirkuliaciją. Taipogi pagreitiname maisto medžiagų apykaitą, apsivalymo procesus, didiname raumenų tonusą ir pajėgumą, kaulų tvirtumą. Tokiu būdu mažėja streso, nerimo, depresijos simptomai.

Kaip kasdien išjudinti save?

Dirbantiems sėdimą darbą, kas valandą patariama atsistoti, pakelti rankas bei kelis kartus pritūpti. Rekomenduojama rinktis laiptus, o ne važiavimą liftu.

Kiekvieną rytą pasistatykite automobilį kiek tolėliau nuo biuro, o dar geriau – rinkitės viešąjį transportą, eikite pėsčiomis. Jei renkatės viešąjį transportą, pamėginkite išlipti viena ar dviem stotelėmis anksčiau ir tokiu būdu pasivaikščiokite.

Vos tik atsibudus, dar būnant lovoje, naudinga atlikti keletą pratimų, kurių metu išjudinamos rankos, kojos, pečiai ir kitos kūno dalys. Taip pat atsisėdę lovoje išsirąžykite. Idealu jei skirsite laiko rytinei mankštai.

Sporto treneriai pataria lankyti grupines treniruotes, kurių šiais laikais – ypač daug ir labai įvairių, todėl sau įdomią ir tinkamą ras kiekvienas. Net ir atvykę į „Atostogų parkas“ (akcija su gundančiais pasiūlymais visuomet galima rasti jų svetainėje, todėl ši vieta – ideali norintiems pagerinti sveikatą, pailsėti už patrauklią kainą) rasite įvairių treniruočių ir užsiėmimų: šiaurietišką ėjimą ar mankštą baseine.

Kiek rekomenduojama per dieną fiziškai judėti?

Be abejo, kiekvienai amžiaus grupei rekomendacijos – skirtingos. Vyresniems žmonėms užtenka vos 30 min per dieną išeiti pasivaikščioti ar atlikti lengvą mankštą, o 20-mečiams rekomenduojama sportine veikla užsiimti bent 60 min. Didesnis fizinis užimtumas turėtų būti atliekamas bent 3 kartus per savaitę, o lengvas – kasdien.

Ne ką mažiau svarbu ir atitinkamas poilsis, todėl SPA malonumai – geras pasirinkimas tiek senam, tiek jaunam. SPA Palanga siūlo įvairių procedūrų: nuo įvyniojimų iki viso kūno masažų. Belieka rinktis tai, ko labiausiai reikia jūsų kūnui ir sielai.