Galbūt esate verslo atstovas, kuris yra numatęs įmonės plėtra ir Jums reikalingi papildomi darbuotojai? Ir vis dar svarstote, kur rasti tinkamų, ilgalaikių kandidatų į naujas darbo vietas? Turbūt žinote, jog darbuotojų paieška nėra lengvas ir greitas procesas. Šiame straipsnyje norime pakalbėti apie populiariausius paieškos metodus, kokie yra kiekvieno privalumai, bei trūkumai. Tinkamų darbuotojų rasti sunku, tačiau įmanoma. Ironiška, tačiau rašant šį straipsnį, Lietuvoje turime apie 200 tūkstančių bedarbių, tačiau taip pat turime apie 70 tūkstančių laisvų darbo vietų.  Tai yra keistas fenomenas, kuris greitu metu bus pertvarkytas iš pagrindų.

Kokie pagrindiniai darbuotojų paieškos kanalai, kurie būdai patys efektyviausi?

  • Tiesioginis darbuotojų paieškos metodas – kuomet tiesiogiai ieškoma darbuotojų, siekiant juos privilioti. Anglų kalba šis terminas vadinamas „Head Hunting”. Lietuvoje šis metodas yra populiariausias siekiant aukštos klasės IT specialistų, programuotojų, aukščiausio rango pardavimų atstovų, bei vadovų. Tiesioginiu paieškos metodu, „Head Hunter’is”, tiesiogiai kreipiasi į konkurentų, ar kitą įmonę dirbantį žmogų, norint pervilioti dirbti pas save. Tai yra ganėtinai aktyvi, tačiau agresyvi strategija, ir naudojama tik tuo atveju kuomet yra specialistų deficitas ir baigiasi terminas, iki kada reikia surasti darbuotoją. Norint darbuotoją pervilioti per save, reikia papildomai pasiūlyti naudas, kurių negauna savo įmonėje. Tai gali būti įvairūs mokymai, didesnis atlyginimas, geresnis kolektyvas. Šį metodą mėgsta didelės įmonės, kadangi karjeros siekiantys žmonės, visada rinksis didesnes įmones, kadangi čia yra daugiau galimybių.
  • Viešas paieškos metodas – tai skelbimai internete. Išnaudojami socialiniai tinklai kaip LinkedIn, Facebook bei darbuotojų paieškos puslapiai. Paskelbus skelbimą, belieka laukti daugiau kandidatų gyvenimo aprašymų, ir pradėti darbuotojų atranką. Jei yra didelis poreikis, ir mažai kandidatų ( tai dažniausiai galioja nekvalifikuotoms darbo vietoms) pasitelkiamos ir rinkodaros priemonės, TV, radijas, ar internetas. Taip daro viena žinoma mažmeninės prekybos įmonių. 
  • Rekomendacinis paieškos metodas. Kuomet ieškoma žmogaus įmonės viduje, per bendrus pažįstamus. Šis metodas efektyvus tuo, jog už ateinantį žmogų, tarsi kas nors „laiduotų”. Taip pat bendrų pažįstamų turintis žmogus, rimčiau žiūrės į darbą, kadangi „pasišiukšlinti” niekas nenori.

Kuris būdas yra  darbuotojų paieškos būdas efektyviausias?

Vienos schemos ar būdo nėra, viskas priklauso nuo indvidualių situacijų, darbo rinkos paklausos, bei pasiūlos. Reikalingo darbuotojų kiekio, bei jų kvalifikacijos.  Darbuotojų paieška yra savotiškas menas, kurį geriau leisti kurti profesionalams.