Fiziniams asmenims, susidūrus su nepatikimais pardavėjais, dažniausiai santykius tenka spręsti teisiniais keliais. Dažna klaida, kurią daro nukentėję žmonės – galvojimas, kad vartotojų teisių apsaugos tarnyba efektyviai išspręs problemą. Yra gerokai naudingesnių būdų susigrąžinti savo pinigus kai nesąžiningas verslininkas nevykdo savo įsipareigojimų.

Kas yra sukčius, o kas yra nepatikimas verslininkas?

Vartotojams, kuriems teko nukentėti nuo įsipareigojimų nevykdančių verslininkų, reikėtų žinoti kaip elgtis esant nesutarimams. Ypač dažnai nepatikimi verslininkai pereina į kontrpuolimą kai emocijų apimti klientai nesusitvardo ir ima viešumoje skleisti informaciją, kuri jam pačiam gali būti kenksminga. Kaip iš tiesų reikėtų elgtis?

Kai įsipareigojimų nevykdantis verslininkas ima ignoruoti ar negrąžina pinigų, svarbiausia yra kalbėti faktais. Natūralu, kad norisi perspėti kitus žmones, tačiau tai daryti reikia atsakingai. Jokiais būdais negalima verslininko viešumoje vadinti aferistu ar sukčiumi. Tai gali jums patiems pakenkti – toks verslininkas, matydamas galimybę, gali kreiptis į teismą dėl šmeižto.

Būtina suprasti, kad sukčiaus ar aferisto sąvoka reiškia, kad asmuo, kuris nevykdo įsipareigojimų, iš anksto turėjo tikslą išvilioti pinigus. Tačiau, jeigu verslininkas nevykdo savo įsipareigojimų dėl kažkokių techninių kliūčių, vadinasi jis nėra aferistas ar sukčius. Jis nesiekė jūsų apgauti. Tiesiog nepavyko vykdyti savo įsipareigojimų kaip tą numatė sutartis. Tad, tokiais atvejais, kai susitarimas nevykdomas, dėl tokio verslininko galima kreiptis į vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba tiesiai į teismą.

Į teismą kreiptis galite su civiliniu ieškiniu. Jame galite nurodyti visas savo išlaidas. Laimėjus teismą, bus išduodamas vykdomasis raštas ir iš verslininko banko sąskaitos bus išskaičiuota atitinka suma vos tik raštas pasieks antstolį. Tas pats liečia įmones – jeigu tai yra juridinis asmuo.

Būtina suprasti, kad jeigu verslininkas konkrečiai tik jums nevykdė įsipareigojimų, o kitiems klientams viskas atliktas sklandžiai, vadinasi čia aferos nėra. Tad, labai svarbu, jog viešoje erdvėje jokiais būdais nešmeižtumėte įsipareigojimų nevykdančio verslininko. Visus atsiliepimus rekomenduojama rašyti pateikiant faktus, kurie atitinka realybę ir prie to pridėti, kad nerekomenduojate niekam turėti reikalų. Tai nebūtų laikoma šmeižtu.

Skolų išieškojimas verslui sukelia daugiau problemų nei fiziniams asmenims

Kai verslininkas nevykdo savo įsipareigojimų, vartotojas taip pat turi teisę kreiptis į skolų išieškojimo paslaugas teikiančius specialistus. Tokiu atveju, įsipareigojimų nevykdančio verslininko laukia daug didesnės išlaidos. Jis turės padengti visas išlaidas, kurios atsiras samdant tokius skolų išieškotojus. Geriausia tai, kad nemaža dalis tokių skolų išieškotojų net neima jokių mokesčių iš klientų – jie patys išsiieško savo mokesčius iš įsipareigojimų nevykdančių verslininkų.

Jeigu negavote prekės ar paslaugos iš juridinio asmens, tuomet kreiptis į skolų išieškotojus būtų naudingiau nei sprendžiant problemas pasitelkiant vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Išieškotojai dirba efektyviau, o svarbiausia – nereikės patiems gaišti laiko.

Svarbu žinoti, kad juridiniai asmenys labiau kreipia dėmesį į skolų išieškotojų raginimus, nes vis dėlto – areštavus įmonės sąskaitą paralyžiuojama pati veikla.

Šaltinis: https://www.megapaskolos.lt