Automobilių padangos internetu | JALA.LT jala.lt

 

Tinklalapio RSS srautas:

Kaip valdyti automobilį patekus į akvaplaningą?

Viena iš pagrindinių stabilaus automobilio judėjimo sąlygų yra geras padangų sukibimas su kelio danga.
Esant stipriam lietui, vanduo įsiterpia tarp padangų ir kelio dangos, o tada automobilis gali virsti visiškai nevaldomu.
Ką daryti, kad nepatektumėte į tokią situaciją ir kaip tinkamai reaguoti, jei jau patekote?

Kas yra akvaplaningas?

Tai reiškinys, kai tarp padangų protektoriaus ir kelio dangos atsiranda vandens pleištas ir prarandamas sukibimas su kelio danga.
Dideliu greičiu važiuojant per balą automobilis iš santykinai sauso paviršiaus įvažiuoja į balą ir vanduo nebespėja pasišalinti iš padangų protektoriaus griovelių.

Simptomai

Yra keletas ženklų, kuriais vadovaujantis žmogus prie vairo supranta, kad jo automobilis tampa nebevaldomas.
Automobilio nesvarumas aiškiai juntamas, o vairas sukasi be menkiausių vairuotojo pastangų. Vairuotojai patekę į tokią situaciją savo jausmus lygina su automobilio pakilimu tarp bedugnės.
Stebint akvaplaningo paveiktą automobilį iš pėsčiojo pusės, galime pastebėti kaip iš po dideliu greičiu į balą įvažiavusio automobilio ratų atsiranda putojanti vandens masė.

Atsiradimo priežastys

Akvaplaningas įvyksta dėl keleto veiksnių : automobilio pakabos ir padangų protektoriaus būklės, kelio būklės ir automobilio greičio.
Geros techninės būklės automobilis padidina automobilio galimybes užtikrintai laikytis ant šlapios kelio dangos.
Stiprus padangos protektoriaus nusidėvėjimas padidina automobilio riziką patekti į akvaplaningą.
Specialūs grioveliai padangos protektoriuje efektyviai pašalina vandenį iš sąlyčio vietos su kelio danga. Kuo labiau nusidėvėjas padangų raštas, tuo pavojingiau važiuoti tokiomis padangomis šlapia kelio danga.

Šlapia kelio danga yra pavojinga esant provėžoms ir duobėms, tačiau lygus kelias taip pat kelia pavojų: vanduo tolygiai pasiskirsto po jo paviršių ir akvaplaningo metu padangoms paprasčiausiai nėra už ko užsikabinti.
Važiuojant dideliu greičiu, net ir protektorius su pagerintu vandens nubėgimu nebespės pašalinti vandens iš padangos protektoriaus griovelių.
O ir vairuotojas nespės teisingai reaguoti.

Ką daryti patekus į akvaplaningą?

Susidūrę su situacija, kai pajutote, kad automobilis akvaplaninguoja, neišsigąskite.
Dažniausiai pirmoji reakcija nulemia tolimesnę įvykių seką.
Šis efektas trunka vos kelias sekundes, o svarbiausias dalykas šiomis akimirkomis yra paruošti automobilį išvažiavimui iš slydimo.

Lėtai atleiskite greičio pedalą, nespauskite stabdžio! Nesukite vairo, tvirtai laikykite vairą tiesiai: tiesus kursas neleis automobiliui nuslysti į šoną.

Kaip išvengti akvaplaningo?

Norint nepatekti į situaciją, kai „vandens pleištas“ koreguoja jūsų automobilio judėjimą, verta laikytis kai kurių taisyklių.
Rinkdamiesi sezonines padangas savo automobiliui, atkreipkite dėmesį į jų protektorių: ypač efektyvios padangos su padidintu vandens nutekėjimu.
Vandens pleištas ypač pavojingas automobiliams, turintiems problemų su pakaba, esant žemam padangų slėgiui ir susidėvėjusiam protektoriui.
Važiuodami lietingu oru stebėkite savo greitį ir atkreipkite dėmesį į kelio dangos būklę.
Jei būtina kirsti vietas, kur ant kelio susikaupęs vanduo, sumažinkite greitį, važiuokite griežtai tiesia linija ir tvirtai laikykite vairą. Venkite staigių vairo posūkių važiuodami šlapiu keliu.

Išvada

Užkirsti kelią akvaplaningui yra daug lengviau nei su juo kovoti.
Pamirškite agresyvų vairavimo stilių, pabandykite, jei įmanoma, apvažiuoti balą kelyje, nebandykite praskristi virš jos, nes toks „skrydis“ gali lengvai tapti nebevaldomas.

Viena iš pagrindinių stabilaus automobilio judėjimo sąlygų yra geras padangų sukibimas su kelio danga.
Esant stipriam lietui, vanduo įsiterpia tarp padangų ir kelio dangos, o tada automobilis gali virsti visiškai nevaldomu.
Ką daryti, kad nepatektumėte į tokią situaciją ir kaip tinkamai reaguoti, jei jau patekote?

Kas yra akvaplaningas?

Tai reiškinys, kai tarp padangų protektoriaus ir kelio dangos atsiranda vandens pleištas ir prarandamas sukibimas su kelio danga.
Dideliu greičiu važiuojant per balą automobilis iš santykinai sauso paviršiaus įvažiuoja į balą ir vanduo nebespėja pasišalinti iš padangų protektoriaus griovelių.

Simptomai

Yra keletas ženklų, kuriais vadovaujantis žmogus prie vairo supranta, kad jo automobilis tampa nebevaldomas.
Automobilio nesvarumas aiškiai juntamas, o vairas sukasi be menkiausių vairuotojo pastangų. Vairuotojai patekę į tokią situaciją savo jausmus lygina su automobilio pakilimu tarp bedugnės.
Stebint akvaplaningo paveiktą automobilį iš pėsčiojo pusės, galime pastebėti kaip iš po dideliu greičiu į balą įvažiavusio automobilio ratų atsiranda putojanti vandens masė.

Atsiradimo priežastys

Akvaplaningas įvyksta dėl keleto veiksnių : automobilio pakabos ir padangų protektoriaus būklės, kelio būklės ir automobilio greičio.
Geros techninės būklės automobilis padidina automobilio galimybes užtikrintai laikytis ant šlapios kelio dangos.
Stiprus padangos protektoriaus nusidėvėjimas padidina automobilio riziką patekti į akvaplaningą.
Specialūs grioveliai padangos protektoriuje efektyviai pašalina vandenį iš sąlyčio vietos su kelio danga. Kuo labiau nusidėvėjas padangų raštas, tuo pavojingiau važiuoti tokiomis padangomis šlapia kelio danga.

Šlapia kelio danga yra pavojinga esant provėžoms ir duobėms, tačiau lygus kelias taip pat kelia pavojų: vanduo tolygiai pasiskirsto po jo paviršių ir akvaplaningo metu padangoms paprasčiausiai nėra už ko užsikabinti.
Važiuojant dideliu greičiu, net ir protektorius su pagerintu vandens nubėgimu nebespės pašalinti vandens iš padangos protektoriaus griovelių.
O ir vairuotojas nespės teisingai reaguoti.

Ką daryti patekus į akvaplaningą?

Susidūrę su situacija, kai pajutote, kad automobilis akvaplaninguoja, neišsigąskite.
Dažniausiai pirmoji reakcija nulemia tolimesnę įvykių seką.
Šis efektas trunka vos kelias sekundes, o svarbiausias dalykas šiomis akimirkomis yra paruošti automobilį išvažiavimui iš slydimo.

Lėtai atleiskite greičio pedalą, nespauskite stabdžio! Nesukite vairo, tvirtai laikykite vairą tiesiai: tiesus kursas neleis automobiliui nuslysti į šoną.

Kaip išvengti akvaplaningo?

Norint nepatekti į situaciją, kai „vandens pleištas“ koreguoja jūsų automobilio judėjimą, verta laikytis kai kurių taisyklių.
Rinkdamiesi sezonines padangas savo automobiliui, atkreipkite dėmesį į jų protektorių: ypač efektyvios padangos su padidintu vandens nutekėjimu.
Vandens pleištas ypač pavojingas automobiliams, turintiems problemų su pakaba, esant žemam padangų slėgiui ir susidėvėjusiam protektoriui.
Važiuodami lietingu oru stebėkite savo greitį ir atkreipkite dėmesį į kelio dangos būklę.
Jei būtina kirsti vietas, kur ant kelio susikaupęs vanduo, sumažinkite greitį, važiuokite griežtai tiesia linija ir tvirtai laikykite vairą. Venkite staigių vairo posūkių važiuodami šlapiu keliu.

Išvada

Užkirsti kelią akvaplaningui yra daug lengviau nei su juo kovoti.
Pamirškite agresyvų vairavimo stilių, pabandykite, jei įmanoma, apvažiuoti balą kelyje, nebandykite praskristi virš jos, nes toks „skrydis“ gali lengvai tapti nebevaldomas.

Run-flat padangų nauda

Jeigu kelionės metu Jums nuleidžia padangą, paprasta suprasti, jog tai sukels jums labai daug nepageidaujamų nepatogumų. Ne visi iš mūsų yra pasiruošę pasikeisti padangą patys, tad kartais teks ieškoti kas galės padėti, o tai kartais gali užtrukti labai ilgai. Šiais laikais yra puiki išeitis pasirenkant run-flat padangas, kurios padės išvengti daugelio problemų. Daugumoje padangų parduotuvių galite rasti run-flat padangų.
Run-flat padangų tipai
Šiandieninėje padangų rinkoje yra dviejų tipų run-flat padangos: save palaikančios ir su pagalbinė run-flat sistema. Pirmasis tipas turi standesnę vidinę konstrukciją. Pradūrus tokio tipo padangą galite nuvažiuoti apie 100km, dar kitaip iki pirmo serviso. Tačiau reikia nepamiršti, jog pradūrus padangą maksimalus greitis yra 80km/h.

Yra daugybe run-flat padangų teigiamų savybių. Vienas iš pagrindinių yra tai,  kad jums nereikia išgyventi tos baisios akimirkos, kai jūsų padanga nusileidžia, nes tą akimirką galite ir prarasti automobilio kontrolę. Tai labai nesaugu ir gali turėti labai neigiamų padarinių tiek jums, tiek jūsų automobiliui. Taipogi, naudojant run-flat padangas, jai sprogus nereikia iš kart sustabdyti automobilio. Galite tęsti savo kelionę iki artimiausio automobilių serviso ar namų.
Šiandienos pasaulyje, daugelis žmonių nežino kaip pakeisti padangą. Pagerinta padangų kokybė ir jų gyvavimo trukmė atitolino žmones nuo šios nelengvos užduoties.  Tad jeigu norite išvengti vargo keičiant padangą, rinkitės run-flat padangas, kurios leis vairuoti net jai sprogus.

Jeigu kelionės metu Jums nuleidžia padangą, paprasta suprasti, jog tai sukels jums labai daug nepageidaujamų nepatogumų. Ne visi iš mūsų yra pasiruošę pasikeisti padangą patys, tad kartais teks ieškoti kas galės padėti, o tai kartais gali užtrukti labai ilgai. Šiais laikais yra puiki išeitis pasirenkant run-flat padangas, kurios padės išvengti daugelio problemų. Daugumoje padangų parduotuvių galite rasti run-flat padangų.
Run-flat padangų tipai
Šiandieninėje padangų rinkoje yra dviejų tipų run-flat padangos: save palaikančios ir su pagalbinė run-flat sistema. Pirmasis tipas turi standesnę vidinę konstrukciją. Pradūrus tokio tipo padangą galite nuvažiuoti apie 100km, dar kitaip iki pirmo serviso. Tačiau reikia nepamiršti, jog pradūrus padangą maksimalus greitis yra 80km/h.

Yra daugybe run-flat padangų teigiamų savybių. Vienas iš pagrindinių yra tai,  kad jums nereikia išgyventi tos baisios akimirkos, kai jūsų padanga nusileidžia, nes tą akimirką galite ir prarasti automobilio kontrolę. Tai labai nesaugu ir gali turėti labai neigiamų padarinių tiek jums, tiek jūsų automobiliui. Taipogi, naudojant run-flat padangas, jai sprogus nereikia iš kart sustabdyti automobilio. Galite tęsti savo kelionę iki artimiausio automobilių serviso ar namų.
Šiandienos pasaulyje, daugelis žmonių nežino kaip pakeisti padangą. Pagerinta padangų kokybė ir jų gyvavimo trukmė atitolino žmones nuo šios nelengvos užduoties.  Tad jeigu norite išvengti vargo keičiant padangą, rinkitės run-flat padangas, kurios leis vairuoti net jai sprogus.

Padangų slėgis: ką reikia žinoti

Vienas iš didžiausių pavojų jūsų saugumui kasdieniniame vairavime yra vienas dalykas, kurio iš tikrųjų nematote: padangų slėgis.  Kadangi plika akimi neįmanoma pamatyti padangų slėgio (nebent padanga visiškai tuščia), svarbu suprasti, kaip surasti ir tinkamai palaikyti oro slėgį ir sužinoti apie galimus pavojus važinėjant su per mažu oro slėgiu padangose.
Koks yra tinkamas oro slėgis padangose jūsų automobiliui?
Dažniausiai ant padangų šono yra slėgio žymėjimas, tačiau jis nenurodo optimalaus jūsų padangoms, o rodo maksimalų.
Kas gali nutikti pripūtus padangas iki maksimalaus slėgio?
1. Keičiasi valdymo charakteristika esant maksimaliam slėgiui
2. Vairavimas gali pasirodyti labai geras važiuojant posūkiuose, tačiau jeigu reikės stabdyti galite labai lengvai išslysi iš kelio.
3. Padangų tarnavimo laikas sutrumpėja esant makslimaliam oro slėgiui
4. Kai jūsų padangos yra per daug pripūstos, kai jūs vairuojate padangų centras žymiai greičiau dėvisi, taipogi dėl to sumažėja sukibimas su kelio danga.
Kur ieškoti rekomenduojamo oro slėgio padangose?
Gamintojo rekomenduojamą oro slėgį galite rasti lipduke, kuris gali būti ant vairuotojo pusės durų staktos arba automobilio knygutėje. Kai kurie automobilių gamintojai lipdukus klijuoja bagažinėje arba ant degalų durelių.

Kas gali nutikti, jeigu jūsų padangą yra per daug ir per mažai pripūstos?
1. Vairuodami su per daug pripūstomis padangomis rizikuojate:
2. Problemos su stabilumu ir saugumu. Jūsų padangų šonai nėra tinkamai sukibę su keliu, todėl stabdymas gali būti labai komplikuotas. Taip pat rizikuojate prarasti sukibimą su keliu.
3. Greitas ir netolygus padangų nusidevėjimas. Jūsų padangos greitai ir centre nusidevės, kadangi padangų centras bus pernelyg išsipūtęs.
Vairuodami su per mažai pripūstomis padangomis rizikuojate:
Padangų susidevėjimą ir saugumą. Nepakankamai pripūstos padangos labai prailgina stabdymo kelią bei įtakoją vairavimą ir automobilio valdymą. Be to, kai padangų slėgis yra per mažas, daugiau padangos protektoriaus liečia kelią ir sukelia trintį. Trintis gali sukelti padangos perkaitimą, tad padanga gali atsiskirti ar sprogti.
1. Greitesnį susidevėjimą. Padangų tarnavimo laikas gali sutrumpėti apie 15 procentų ar daugiau. Padangų šonai dėvisi daug greičiau, nes kraštai pernelyg liečiasi su keliu.
2. Prastas kuro sąnaudas. Transporto priemonės, su per mažai pripūstomis padangomis priverčia variklį dirbti žymiai stipriau, tad nenustebkite, jog jūsų kuro sąnaudos žymiai padidėjusios.
Taigi jeigu važiuojate su pernelyg pripūstomis arba per mažai pripūstomis padangomis, kuo greičiau pripūskite jas iki gamintojo rekomenduojamo padangų slėgio, kad užtikrintumėte praktišką ir saugų vairavimą. Naujų padangų asortimentą rasite čia..

Vienas iš didžiausių pavojų jūsų saugumui kasdieniniame vairavime yra vienas dalykas, kurio iš tikrųjų nematote: padangų slėgis.  Kadangi plika akimi neįmanoma pamatyti padangų slėgio (nebent padanga visiškai tuščia), svarbu suprasti, kaip surasti ir tinkamai palaikyti oro slėgį ir sužinoti apie galimus pavojus važinėjant su per mažu oro slėgiu padangose.
Koks yra tinkamas oro slėgis padangose jūsų automobiliui?
Dažniausiai ant padangų šono yra slėgio žymėjimas, tačiau jis nenurodo optimalaus jūsų padangoms, o rodo maksimalų.
Kas gali nutikti pripūtus padangas iki maksimalaus slėgio?
1. Keičiasi valdymo charakteristika esant maksimaliam slėgiui
2. Vairavimas gali pasirodyti labai geras važiuojant posūkiuose, tačiau jeigu reikės stabdyti galite labai lengvai išslysi iš kelio.
3. Padangų tarnavimo laikas sutrumpėja esant makslimaliam oro slėgiui
4. Kai jūsų padangos yra per daug pripūstos, kai jūs vairuojate padangų centras žymiai greičiau dėvisi, taipogi dėl to sumažėja sukibimas su kelio danga.
Kur ieškoti rekomenduojamo oro slėgio padangose?
Gamintojo rekomenduojamą oro slėgį galite rasti lipduke, kuris gali būti ant vairuotojo pusės durų staktos arba automobilio knygutėje. Kai kurie automobilių gamintojai lipdukus klijuoja bagažinėje arba ant degalų durelių.

Kas gali nutikti, jeigu jūsų padangą yra per daug ir per mažai pripūstos?
1. Vairuodami su per daug pripūstomis padangomis rizikuojate:
2. Problemos su stabilumu ir saugumu. Jūsų padangų šonai nėra tinkamai sukibę su keliu, todėl stabdymas gali būti labai komplikuotas. Taip pat rizikuojate prarasti sukibimą su keliu.
3. Greitas ir netolygus padangų nusidevėjimas. Jūsų padangos greitai ir centre nusidevės, kadangi padangų centras bus pernelyg išsipūtęs.
Vairuodami su per mažai pripūstomis padangomis rizikuojate:
Padangų susidevėjimą ir saugumą. Nepakankamai pripūstos padangos labai prailgina stabdymo kelią bei įtakoją vairavimą ir automobilio valdymą. Be to, kai padangų slėgis yra per mažas, daugiau padangos protektoriaus liečia kelią ir sukelia trintį. Trintis gali sukelti padangos perkaitimą, tad padanga gali atsiskirti ar sprogti.
1. Greitesnį susidevėjimą. Padangų tarnavimo laikas gali sutrumpėti apie 15 procentų ar daugiau. Padangų šonai dėvisi daug greičiau, nes kraštai pernelyg liečiasi su keliu.
2. Prastas kuro sąnaudas. Transporto priemonės, su per mažai pripūstomis padangomis priverčia variklį dirbti žymiai stipriau, tad nenustebkite, jog jūsų kuro sąnaudos žymiai padidėjusios.
Taigi jeigu važiuojate su pernelyg pripūstomis arba per mažai pripūstomis padangomis, kuo greičiau pripūskite jas iki gamintojo rekomenduojamo padangų slėgio, kad užtikrintumėte praktišką ir saugų vairavimą. Naujų padangų asortimentą rasite čia..

Padangų istorija

Nuo dviračių iki motorinių transporto priemonių, ratai, padangos kaip ir daugelis kitų transporto priemonės komponentų yra labai svarbūs. Daugelis iš mūsų yra įpratę reguliariai keisti savo automobilio padangas, kurios ilgainiui susidėvi. Lengva pamiršti kaip viskas atrodė kitaip, prieš naujų laikų inovacijas, tokias kaip run-flat, padangų slėgio stebėjimo sistemos, ilgaamžiški protektoriai. Bet kokios buvo padangos tik atsiradus automobiliams?
Vis gi mes nekėtiname kalbėti apie rato išradimo istoriją. Nesvarbu iš ko jis būtų pagamintas akmens, medžio, metalo ratas egzistuoja kelis tūkstančius metų. Mes šiandieną pakalbėsime apie automobilio gumines padangas.
Pirmosios padangos
Viena iš pagrindinių ratų problemų yra jų greitas nusidevėjimas. Nors toks išradimas kaip ratas buvo puikus, norint pervežti sunkius daiktus ar judėti greičiau, tačiau bet kokiu atveju jis po truputį susidėvi. Ratai dažnai susidėvi netaisyklingai (netolygiai), tai kartais reikėdavo jį keisti, nors jis ir nebūdavo pilnai sugadintas. Žmonės pradėjo galvoti, kad reikia ratui dar vieno sluoksnio, kurio keitimas būtų žymiai pigesnis bei jis apsaugotų ratą nuo jam tenkančių smūgių.
Nepaisant buvusio didelio jų poreikio, padangos yra ganėtinai naujas išradimas. Pirmosios padangos buvo odinės juostos, kurios buvo apvyniotos aplink ratą. Oda ganėtinai greitai buvo pakeista metalinėmis juostomis, kurios tarnavo ilgiau. Atsiradus traukiniams ir geležinkėliams buvo išrastos plieninės padangos. Jeigu galvojate, jog metalinės padangos yra labai nepatogios, jūs esate visiškai teisus.
Vulkanizavimas
Šį padangų gaminimo būdą išrado Charlesas Goodyearas, kai guma yra kaitinama su siera. Šis procesas gumą paverčia iš minkštai lipnios į tvirtą, elastingą medžiagą, todėl tokia guma puikiai tinka padangoms. Kai šis būdas buvo ištobulintas, tai tapo puikia medžiaga gamint padangoms. Ji buvo stipri, galėjo sugerti stiprius smūgius. Tačiau padangos buvo ganėtinai sunkios ir neleido pakankamai patogiai vairuoti.
Kietos gumos padangos
Ilgai netrukus po vulkanizavimo išradimo, padangos buvo pradėtos gaminti iš kietos gumos, Šios padangos buvo žymiai stipresnės, galėjo sugerti smūgius, bei galėjo atlaikyti įpjovimus ir įbrėžimus. Nors jos buvo gerokai patobilintos, tačiau buvo labai sunkios, kas taipogi neleido maloniai vairuoti.
Pneumatinės padangos
1847m. Škotų inžinierius Robertas W Thompsonas sukūrė ir užpatentavo pirmąją oru užpildyta padangą. Deja, tokio tipo padangos nebuvo pradėtos gaminti.
Tačiau 1888m. John Boyd Dunlop sukūrė pirmąją sėkmingą pneumatinę padangą. John jau buvo sėkmingas žmogus, turėjęs veterinarijos verslą šalyje, tačiau padangas pradėjo kurti, kai sūnus jam pasiskundė, jog jam sunku važiuoti su savo dviračiu.
Radialinės padangos
Michelin sukūrė radialinės padangas ir tai buvo didžiulis žingsnis į priekį kuriant padangas. Nepaisant to, kad radialinės padangos buvo žymiai geresnis produktas, Amerikoje jis labai lėtai buvo pradėtas naudoti. Tik aštuntojo dešimtmečio pradžioje tapo dominuojančia technologija.
Nuo to laiko šios padangos tapo didžiulė jėga visame pasaulyje. Ir kiekvienais metais tokių padangų yra pagaminama milijonais.
Ateitis
Padangos nuolatos tobulėja. Kylančios naftos kainos ir vis didesnis dėmesys aplinkosaugai reiškia, kad gamintojai turi nuolat ieškoti būdų kaip padangas pagaminti vis efektyvesnes. Naujos technologijos, tokios kaip beorės padangos yra išbandomos ant komercinių automobilių.

Nuo dviračių iki motorinių transporto priemonių, ratai, padangos kaip ir daugelis kitų transporto priemonės komponentų yra labai svarbūs. Daugelis iš mūsų yra įpratę reguliariai keisti savo automobilio padangas, kurios ilgainiui susidėvi. Lengva pamiršti kaip viskas atrodė kitaip, prieš naujų laikų inovacijas, tokias kaip run-flat, padangų slėgio stebėjimo sistemos, ilgaamžiški protektoriai. Bet kokios buvo padangos tik atsiradus automobiliams?
Vis gi mes nekėtiname kalbėti apie rato išradimo istoriją. Nesvarbu iš ko jis būtų pagamintas akmens, medžio, metalo ratas egzistuoja kelis tūkstančius metų. Mes šiandieną pakalbėsime apie automobilio gumines padangas.
Pirmosios padangos
Viena iš pagrindinių ratų problemų yra jų greitas nusidevėjimas. Nors toks išradimas kaip ratas buvo puikus, norint pervežti sunkius daiktus ar judėti greičiau, tačiau bet kokiu atveju jis po truputį susidėvi. Ratai dažnai susidėvi netaisyklingai (netolygiai), tai kartais reikėdavo jį keisti, nors jis ir nebūdavo pilnai sugadintas. Žmonės pradėjo galvoti, kad reikia ratui dar vieno sluoksnio, kurio keitimas būtų žymiai pigesnis bei jis apsaugotų ratą nuo jam tenkančių smūgių.
Nepaisant buvusio didelio jų poreikio, padangos yra ganėtinai naujas išradimas. Pirmosios padangos buvo odinės juostos, kurios buvo apvyniotos aplink ratą. Oda ganėtinai greitai buvo pakeista metalinėmis juostomis, kurios tarnavo ilgiau. Atsiradus traukiniams ir geležinkėliams buvo išrastos plieninės padangos. Jeigu galvojate, jog metalinės padangos yra labai nepatogios, jūs esate visiškai teisus.
Vulkanizavimas
Šį padangų gaminimo būdą išrado Charlesas Goodyearas, kai guma yra kaitinama su siera. Šis procesas gumą paverčia iš minkštai lipnios į tvirtą, elastingą medžiagą, todėl tokia guma puikiai tinka padangoms. Kai šis būdas buvo ištobulintas, tai tapo puikia medžiaga gamint padangoms. Ji buvo stipri, galėjo sugerti stiprius smūgius. Tačiau padangos buvo ganėtinai sunkios ir neleido pakankamai patogiai vairuoti.
Kietos gumos padangos
Ilgai netrukus po vulkanizavimo išradimo, padangos buvo pradėtos gaminti iš kietos gumos, Šios padangos buvo žymiai stipresnės, galėjo sugerti smūgius, bei galėjo atlaikyti įpjovimus ir įbrėžimus. Nors jos buvo gerokai patobilintos, tačiau buvo labai sunkios, kas taipogi neleido maloniai vairuoti.
Pneumatinės padangos
1847m. Škotų inžinierius Robertas W Thompsonas sukūrė ir užpatentavo pirmąją oru užpildyta padangą. Deja, tokio tipo padangos nebuvo pradėtos gaminti.
Tačiau 1888m. John Boyd Dunlop sukūrė pirmąją sėkmingą pneumatinę padangą. John jau buvo sėkmingas žmogus, turėjęs veterinarijos verslą šalyje, tačiau padangas pradėjo kurti, kai sūnus jam pasiskundė, jog jam sunku važiuoti su savo dviračiu.
Radialinės padangos
Michelin sukūrė radialinės padangas ir tai buvo didžiulis žingsnis į priekį kuriant padangas. Nepaisant to, kad radialinės padangos buvo žymiai geresnis produktas, Amerikoje jis labai lėtai buvo pradėtas naudoti. Tik aštuntojo dešimtmečio pradžioje tapo dominuojančia technologija.
Nuo to laiko šios padangos tapo didžiulė jėga visame pasaulyje. Ir kiekvienais metais tokių padangų yra pagaminama milijonais.
Ateitis
Padangos nuolatos tobulėja. Kylančios naftos kainos ir vis didesnis dėmesys aplinkosaugai reiškia, kad gamintojai turi nuolat ieškoti būdų kaip padangas pagaminti vis efektyvesnes. Naujos technologijos, tokios kaip beorės padangos yra išbandomos ant komercinių automobilių.

Aprašymas: Naujos automobilių padangos internetu. Vasarinės, žieminės ir universalios padangos. Platus padangų pasirinkimas, puikios kainos, nemokamas pristatymas visoje Lietuvoje.

Nuorodos:   jala.lt   www.jala.lt  

Veikla:

Veiklos kategorija:

Tinklalapio reitingai: PA: 13, DA: 7, MOZ Rank: 1,30 Info

Rekomenduojame

MotoTurgus – Auto ir moto nemokami skelbimai  www.mototurgus.lt

MotoTurgus – Auto ir moto nemokami skelbimai www.mototurgus.lt

Tinklalapio RSS srautas: Keleivių pervežimas Vežame į/iš oro(jūrų) uostų Vežame keleivius iš Skuodo, Mažeikių, Plunges, Telšių, Šiaulių ir kitų Žemaitijos miestų į/iš Rygos, Palangos, Kauno, Vilniaus oro bei jūros uostus. Vežame keleivių grupes mikroautobusais (8-ietos+1 vairuotojas) įvairiomis progomis ar jūsų … Mitsubishi Pajero Pagaminimo metai 2004, variklis dyzelis, 3,2 kub.cm., visi ratai varomi, galioja tech […]

Automobiliai iš JAV – Automobiliai iš Amerikos – Motociklai iš JAV

Automobiliai iš JAV – Automobiliai iš Amerikos – Motociklai iš JAV

Aprašymas: Automobiliai iš JAV – Automobiliai iš Amerikos. Automobilio iš JAV pirkimas, transportavimas, dokumentų tvarkymas. Konsultacija perkant automobilį, paieška pagal užsakymą. Elektromobiliai iš JAV. Raktažodžiai:   auto is usa, automobiliai is amerikos, automobiliai is jav, automobiliai is jav skaiciuokle, automobiliai is usa, automobilio muitas is jav, automobilio pargabenimas is jav kaina, automobilis is jav, automobiliu […]

Perkraustymo Paslaugos – Atsakingai Ir Greitai | KraunamVežam.lt

Perkraustymo Paslaugos – Atsakingai Ir Greitai | KraunamVežam.lt

Aprašymas: Patikimos perkraustymo paslaugos Vilniuje už geriausią kainą. Pasirūpiname pervežimu nuo A iki Z, garantuojame krovinių apsaugą. Nuorodos:   kraunamvezam.lt   Veikla: Veiklos kategorija:

Autoservisas Vilniuje – Kokybiški Sprendimai Jūsų Transportui |

Autoservisas Vilniuje – Kokybiški Sprendimai Jūsų Transportui |

Aprašymas: Kokybiškai tvarkome visų markių automobilius, sprendžiame įvairias mechanines problemas. Ilgametę patirtį kaupęs autoservisas Vilniuje. Nuorodos:   www.auto-help.lt       Veikla: Veiklos kategorija: