Jeigu Jūsų dyzelinė transporto priemonė yra labai mylima bei prižiūrima – tokiu atveju, esame tikri, kad DPF filtro valymas atliekamas reguliariai. Tai yra viena svarbiausių sistemų, nors gali atrodyti ir tik kaip smulkmena. Tiesa, reikalinga tikrai ne tik gamtai, tačiau taip pat ir pačiam vairuotojui, kadangi tinkamai funkcionuojanti sistema garantuoja, jog sudeginsite mažiau kuro, važiuosite sėkmingai, sistemingai ir tuo pačiu be jokių pašalinių garsų.

Nesant tikru, ar Jums reikalingas DPF filtro valymas – visada geriausia lankytis servise. Ypač – išlaikyti reguliarumą, kadangi tokiu atveju problema bus pamatyta dar tada, kol yra maža. Apie šių filtrų valymo darbus ir kodėl tai reikia valyti reguliariai – kalbamės su mechaniku Tomu.

Kodėl filtras užsikemša?

DPF filtro valymas turi būti atliekamas reguliariai ir to išvengti nepavyks. Tačiau tam tikri veiksniai paskatina kur kas greitesnį užsikimšimą, tad reikia pasirūpinti smulkmenomis, kurios gali garantuoti ilgesnį sistemos tarnavimo laiko tarpą.

Mechanikas Tomas išskiria šiuos greitesnį užsikimšimą skatinančius veiksnius:

1.      Labai blogai, kai nuolat važiuojate su transporto priemone labai trumpais atstumais.

2.      Taip pat siūlome patiems nekeisti filtro, kadangi taip galima sugadinti sistemą.

3.      Dažnai prie greitesnio užsikimšimo prasideda ir degalai, kuriuose yra didelis sieros kiekis.

4.      Problemos kyla dažniau dėl to, kad nenaudojama mažo peleningumo variklinė alyva.

5.      Blogas pasirinkimas – agresyvus vairavimas, kuris kenkia ne tik šiam filtrui, tačiau visai transporto priemonei.

6.      Valyti reikia dažniau, jeigu purkštuvai yra pažeisti.

7.      Ir tokiu atveju, kai pažeistos kaitinimo žvakės.

8.      Prie greitesnio užsikimšimo prisideda ir pažeistas turbokompresorius.

9.      Ir pažeistas srauto matuoklis.

10.  Bei kiti veiksniai, kuriuos dažniausiai aptaria mechanikai apžiūros metu.

Visada siūlome užsisakyti tų paslaugas, kurie ne tik atlieka darbus, tačiau ir atsako į klausimus bei pateikia nemokamus patarimus, kurie padeda užsitikrinti, jog problema greitu metu nebepasikartos.

Galiausiai reikia nepamiršti, kad šių filtrų eksploatavimo laiko tarpas yra ribotas, tai yra, jie turi galiojimo laiko tarpą. Taigi, neužtenka tik reguliariai valyti – juos ilgainiui teks keisti naujais“,- priduria Tomas.

Kaip atkurti filtro funkcionalumą?

Nors rankinis filtro valymas reikalingas reguliariai, kadangi tik tokiu atveju visa transporto priemonė važiuos sklandžiau, tačiau apskritai šios įrangos yra kurtos taip, kad išsivalytų savaime. Tiesa, dažniausiai dėl nesukuriamų sąlygų toks išsivalymas neįmanomas arba įmanomas retai, tad servisuose filtro valymo darbai – vis tiek reikalingi.

Visgi, keli aspektai gali padėti tinkamai pasirūpinti filtrais arba bent jau atitolinti valymo darbus. „Blogai, kai dyzeline mašina yra važinėjama retai ir trumpais atstumais. Jeigu norite, kad filtras funkcionuotų našiau – tuomet reikia kartais išvažiuoti į autostradą, kur galima pasiekti didelį greitį. Bent jau dešimt kilometrų važiuojant 100 greičiu – nauda Jūsų mašinai“,- pasakoja mechanikas.

Taip pat siūlome reguliariai naudotis specialius tepalus, kurie skirti filtro pravalymui. Jie yra pilami tiesiai  kuro bakelį. Kainuoja vos 8 eurus, tačiau gali taip pat nutolinti valymo darbus. Taip pat galima rasti specialias valymo priemones, kurios yra pilamos tiesiai į kietųjų dalelių filtrą. Šis variantas yra geresnis, funkcionalesnis, tačiau naudoti reikia pagal valymo priemonės gamintojo rekomendacijas. „Įpylus reikia bent jau 30 minučių važiuoti didesniu greičiu, kad valiklis pradėtų veikti“,- išduoda mechanikas.

Kuo daugiau dėmesio smulkmenoms – tuo kiekvienas gali būti ramesnis, kad mašina važiuos sklandžiau, funkcionaliau ir DPF filtro valymas bus reikalingas rečiau.